Do Konsorcjum wchodzi uczelnia, ale reprezentuje ją jednostka organizacyjna (np. wydział, instytut).
Zgodnie z umową konsorcjalną:
– Uczelnia przystępująca do Konsorcjum staje się Członkiem Konsorcjum.
– Jednostka organizacyjna staje się Reprezentantem Członka Konsorcjum.
Do wejścia w skład Konsorcjum konieczne jest wcześniejsze uzyskanie drogą służbową pisemnej zgody Rektora na podpisanie umowy konsorcjalnej.
Rektor danej uczelni otrzymuje do wglądu aktualną umowę konsorcjalną i podejmuje decyzję w sprawie przystąpienia do Konsorcjum.
W przypadku zgody, Rektor:
– określa, która z jednostek organizacyjnych będzie realizować cele Konsorcjum
– wyznacza osobę, która dołączy do grona Rady Konsorcjum
W zależności od uczelni, do uzyskania takiej zgody może być potrzebna wcześniejsza pisemna akceptacja kierownika jednostki organizacyjnej i/lub Dziekana.
Otrzymaną zgodę należy przesłać do Koordynatora Konsorcjum.